Sensory Heart Craft – Sensoryczne serce DIY

Przedstawiam sercową odsłonę Bajaniowej Sensory pocket, czyli sensorycznej kieszonki, która:

  • stymuluje zmysł dotyku (!) – dzięki przesuwaniu elementów znajdujących się w środku,
  • pobudza ciekawość, a zatem zwiększa zaangażowanie – co jest niezwykle cenne w pracy z najmłodszymi maluszkami w żłobku i przedszkolu,
  • urozmaica naukę, więc przegania nudę,
  • jest urocza, śliczna i kradnie serca, nie tylko te malutkie,
  • przygotowana raz służy dłuuugi czas.
Valentine's Day Walentynki

Co się przyda:

  • tektura,
  • torebka strunowa,
  • wypełnienie – jeśli Walentynkowe to czerwone lub różowe – u mnie czerwone kulki hydrożelowe; możesz zamienić na farbowany ryż lub czerwoną soczewicę,
  • nożyczki, taśma klejąca,
  • *zalaminowana karta A4.

Przeczytaj instrukcję, a jeszcze lepiej – obejrzyj video poniżej 😉

1. Przygotuj wypełnienie, np. czerwone lub różowe kulki hydrożelowe (zalej je wodą i odstaw na jakiś czas – moje są gotowe już po ok. 40 minutach),
2. Umieść kulki (lub ryż/ groch) w torebce strunowej – napełnij ją do ok. 1/3 pojemności (jeśli nie dysponujesz torebką strunową, wystarczy koszulka biurowa).
3. Wytnij serce w tekturze (rozmiar tektury dowolny, ja wybieram A4 – jest poręczniej i większość kart obrazkowych / wyrazowych dobrze do niego pasuje).
4. Przyklej torebkę do tektury. Zaklej również otwór, jeśli chcesz mieć dodatkowe zabezpieczenie przed wysypaniem się zawartości podczas zajęć.
5. *Opcja: przyklej “plecki” – zalaminowaną kartę A4 – za torebką, by stworzyć kieszonkę do chowania kart (obrazków / wyrazów).

Gratulacje! Twoja sensoryczne serce jest gotowe 🙂

Nauka i zabawa – 5 sposobów na sensoryczne serce na angielskim w przedszkolu:

Wprowadzanie / utrwalanie słownictwa:

  1. Odkrywanie – dzieci próbują zgadnąć / rozpoznać, co znajduje się pod kuleczkami w kieszonce sensorycznej.
  2. Dopasowywanie – dzieci otrzymują realia lub karty (obrazki / wyrazy / cienie) pasujące do tego, co kryje kieszonka. Gdy zobaczą pasujący obrazek / wyraz – podnoszą swój przedmiot / kartę i mówią: I’ve got it / the car!, i otrzymują zawartość kieszonki.

Gry

  1. BINGO – dzieci otrzymują plansze lub samodzielnie je przygotowują. Badają zawartość kieszonki i wykreślają obrazki / wyrazy, które znajdują się również na ich planszach. Wołają Bingo!, gdy wykreślą odpowiednią ich liczbę (ustaloną wcześniej). *Opcja: zagrajcie całą grupą: plansza znajduje się na podłodze lub tablicy, a dzieci kolejno badają kieszonkę i wykreślają obrazki na planszy.
  2. What’s next? – wyjmuj kolejno karty z kieszonki i powtarzaj słownictwo; schowaj je ponownie, dbając o zachowanie tej kolejności. Tym razem dzieci starają się najpierw odtworzyć z pamięci kartę, która pojawi się za chwilę w kieszonce.
  3. Is there a … in the room? – przed zabawą z kieszonką rozwieś lub rozłóż w sali karty obrazkowe / wyrazowe. Gdy dzieci rozpoznają, co znajduje się w kieszonce, zapytaj, czy widzą to również w sali: Is there a plane in the room? – zadaniem dzieci jest rozejrzeć się i jak najszybciej odpowiedzieć na pytanie, a następnie przynieść właściwą rzecz / kartę.

Have fun!

Ewa

    Instrukcja video & propozycja zabawy:

    Angielskie Bajanie