Sensory Heart Craft – Sensoryczne serce DIY
Przedstawiam sercową odsłonę Bajaniowej Sensory pocket, czyli sensorycznej kieszonki, która:
- stymuluje zmysł dotyku (!) – dzięki przesuwaniu elementów znajdujących się w środku,
- pobudza ciekawość, a zatem zwiększa zaangażowanie – co jest niezwykle cenne w pracy z najmłodszymi maluszkami w żłobku i przedszkolu,
- urozmaica naukę, więc przegania nudę,
- jest urocza, śliczna i kradnie serca, nie tylko te malutkie,
- przygotowana raz służy dłuuugi czas.
Co się przyda:
- tektura,
- torebka strunowa,
- wypełnienie – jeśli Walentynkowe to czerwone lub różowe – u mnie czerwone kulki hydrożelowe; możesz zamienić na farbowany ryż lub czerwoną soczewicę,
- nożyczki, taśma klejąca,
- *zalaminowana karta A4.
Przeczytaj instrukcję, a jeszcze lepiej – obejrzyj video poniżej 😉
1. Przygotuj wypełnienie, np. czerwone lub różowe kulki hydrożelowe (zalej je wodą i odstaw na jakiś czas – moje są gotowe już po ok. 40 minutach),
2. Umieść kulki (lub ryż/ groch) w torebce strunowej – napełnij ją do ok. 1/3 pojemności (jeśli nie dysponujesz torebką strunową, wystarczy koszulka biurowa).
3. Wytnij serce w tekturze (rozmiar tektury dowolny, ja wybieram A4 – jest poręczniej i większość kart obrazkowych / wyrazowych dobrze do niego pasuje).
4. Przyklej torebkę do tektury. Zaklej również otwór, jeśli chcesz mieć dodatkowe zabezpieczenie przed wysypaniem się zawartości podczas zajęć.
5. *Opcja: przyklej “plecki” – zalaminowaną kartę A4 – za torebką, by stworzyć kieszonkę do chowania kart (obrazków / wyrazów).
Gratulacje! Twoja sensoryczne serce jest gotowe 🙂
Nauka i zabawa – 5 sposobów na sensoryczne serce na angielskim w przedszkolu:
Wprowadzanie / utrwalanie słownictwa:
- Odkrywanie – dzieci próbują zgadnąć / rozpoznać, co znajduje się pod kuleczkami w kieszonce sensorycznej.
- Dopasowywanie – dzieci otrzymują realia lub karty (obrazki / wyrazy / cienie) pasujące do tego, co kryje kieszonka. Gdy zobaczą pasujący obrazek / wyraz – podnoszą swój przedmiot / kartę i mówią: I’ve got it / the car!, i otrzymują zawartość kieszonki.
Gry
- BINGO – dzieci otrzymują plansze lub samodzielnie je przygotowują. Badają zawartość kieszonki i wykreślają obrazki / wyrazy, które znajdują się również na ich planszach. Wołają Bingo!, gdy wykreślą odpowiednią ich liczbę (ustaloną wcześniej). *Opcja: zagrajcie całą grupą: plansza znajduje się na podłodze lub tablicy, a dzieci kolejno badają kieszonkę i wykreślają obrazki na planszy.
- What’s next? – wyjmuj kolejno karty z kieszonki i powtarzaj słownictwo; schowaj je ponownie, dbając o zachowanie tej kolejności. Tym razem dzieci starają się najpierw odtworzyć z pamięci kartę, która pojawi się za chwilę w kieszonce.
- Is there a … in the room? – przed zabawą z kieszonką rozwieś lub rozłóż w sali karty obrazkowe / wyrazowe. Gdy dzieci rozpoznają, co znajduje się w kieszonce, zapytaj, czy widzą to również w sali: Is there a plane in the room? – zadaniem dzieci jest rozejrzeć się i jak najszybciej odpowiedzieć na pytanie, a następnie przynieść właściwą rzecz / kartę.
Have fun!
Ewa
You must be logged in to post a comment.