Dragon Action Cards & Board Game
Cudownie, że jesteś! Czekają tu na ciebie smocze materiały, dzięki którym twoje osobiste małe smoki mogą poznać, przećwiczyć i utrwalić:
- 22 czasowniki (action verbs),
- struktury leksykalno-gramatyczne, np. can, can’t, want to,
- każdą inną formę w dowolnym czasie gramatycznym,
- układanie zdań o sobie lub o smokach przedstawionych na kartach i w grze planszowej.
Jak się bawić?
Wydrukuj smocze karty obrazkowe i wyrazowe, oraz planszę (obrazkową lub wyrazową). Następnie:
- wprowadź słówka, np. rapując je,
- utrwal słownictwo w zabawie ruchowej, np. Who’s the first to find… (umieść karty w różnych miejscach i wołaj ich nazwy; zadaniem dzieci jest jak najszybciej je wskazać lub usiąść przed nimi),
- zagraj w dobieranie wyrazów do obrazków,
- zatańcz smoczą piosenkę (klik!),
- zagraj w grę planszową.
Jak grać w grę planszową?
Wariant 1 – gra planszowa.
Materiały: pionki, kostka do gry, smocza plansza.
- Każdy gracz ustawia swój pionek na polu START.
- Najmłodszy lub najniższy gracz rozpoczyna grę: rzuca kostką i przesuwa pionek o odpowiednią liczbę pól.
- Jeśli gracz zatrzyma się na polu z obrazkiem: podaje nazwę czynności / wymyśla zdanie / zadaje pytanie innemu graczowi.
- Celem gry jest jak najszybsze doprowadzenie małego smoka do domu – wygrywa gracz, który jako pierwszy postawi swój pionek na polu z napisem FINISH.
Wariant 2 – gra planszowa z kartami.
Materiały: pionki, kostka do gry, smocza plansza i smocze karty obrazkowe/wyrazowe.
- Przed grą umieść karty obrazkowe/wyrazowe w różnych miejscach (widocznych dla dzieci) lub daj każdemu graczowi min. po jednej karcie.
- Każdy gracz ustawia swój pionek na polu START.
- Najmłodszy lub najniższy gracz rozpoczyna grę: rzuca kostką i przesuwa pionek o odpowiednią liczbę pól.
- Jeśli gracz zatrzyma się na polu z obrazkiem: podaje nazwę czynności / wymyśla zdanie / zadaje pytanie innemu graczowi, a następnie A.: szuka odpowiadającej mu karty wokół siebie, lub B.: zadaje pytanie graczowi, który trzyma odpowiadającą polu kartę.
- Celem gry jest jak najszybsze doprowadzenie małego smoka do domu – wygrywa gracz, który jako pierwszy postawi swój pionek na polu z napisem FINISH.
Mam nadzieję, że pomożesz małemu smokowi dotrzeć bezpiecznie do domu!
Have fun,
baw się dobrze, ucz z przyjemnością.
Ewa
You must be logged in to post a comment.