Dragon Action Cards & Board Game

Cudownie, że jesteś! Czekają tu na ciebie smocze materiały, dzięki którym twoje osobiste małe smoki mogą poznać, przećwiczyć i utrwalić:

  • 22 czasowniki (action verbs),
  • struktury leksykalno-gramatyczne, np. can, can’t, want to,
  • każdą inną formę w dowolnym czasie gramatycznym,
  • układanie zdań o sobie lub o smokach przedstawionych na kartach i w grze planszowej.
  • Jak się bawić?

    Wydrukuj smocze karty obrazkowe i wyrazowe, oraz planszę (obrazkową lub wyrazową). Następnie:

    • wprowadź słówka, np. rapując je,
    • utrwal słownictwo w zabawie ruchowej, np. Who’s the first to find… (umieść karty w różnych miejscach i wołaj ich nazwy; zadaniem dzieci jest jak najszybciej je wskazać lub usiąść przed nimi),
    • zagraj w dobieranie wyrazów do obrazków,
    • zatańcz smoczą piosenkę (klik!),
    • zagraj w grę planszową.

 Jak grać w grę planszową?

Wariant 1 – gra planszowa.

 

Materiały: pionki, kostka do gry, smocza plansza.

  1. Każdy gracz ustawia swój pionek na polu START.
  2. Najmłodszy lub najniższy gracz rozpoczyna grę: rzuca kostką i przesuwa pionek o odpowiednią liczbę pól.
  3. Jeśli gracz zatrzyma się na polu z obrazkiem: podaje nazwę czynności / wymyśla zdanie / zadaje pytanie innemu graczowi.
  4. Celem gry jest jak najszybsze doprowadzenie małego smoka do domu – wygrywa gracz, który jako pierwszy postawi swój pionek na polu z napisem FINISH.
Wariant 2 – gra planszowa z kartami.

 

Materiały: pionki, kostka do gry, smocza plansza i smocze karty obrazkowe/wyrazowe.

  1. Przed grą umieść karty obrazkowe/wyrazowe w różnych miejscach (widocznych dla dzieci) lub daj każdemu graczowi min. po jednej karcie.
  2. Każdy gracz ustawia swój pionek na polu START.
  3. Najmłodszy lub najniższy gracz rozpoczyna grę: rzuca kostką i przesuwa pionek o odpowiednią liczbę pól.
  4. Jeśli gracz zatrzyma się na polu z obrazkiem: podaje nazwę czynności / wymyśla zdanie / zadaje pytanie innemu graczowi, a następnie A.: szuka odpowiadającej mu karty wokół siebie, lub  B.: zadaje pytanie graczowi, który trzyma odpowiadającą polu kartę. 
  5. Celem gry jest jak najszybsze doprowadzenie małego smoka do domu – wygrywa gracz, który jako pierwszy postawi swój pionek na polu z napisem FINISH.
Mam nadzieję, że pomożesz małemu smokowi dotrzeć bezpiecznie do domu!
Have fun,
baw się dobrze, ucz z przyjemnością.
Ewa
dragon game thumb

Gra planszowa

więcej wariantów plansz znajdziesz w Bajaniowym Sklepie