Pokaż mi!
Zabawy ruchowe – oparte na metodzie TPR w nauce angielskiego dla dzieci – to chyba najprostszy, i – w swej prostocie genialny – sposób na naukę języka z dziećmi. Jest uwielbiany przez wszystkie maluchy. Rozwija dużą motorykę i jednocześnie zaspokaja dziecięcą potrzebę aktywności fizycznej. Nie potrzebujesz do niej niczego, oprócz rzeczonych Małych Poliglotów oraz własnej szanownej osoby.
Jak się bawić?
Zachęć dziecko, by udawało różne, nazywane przez ciebie postaci, zwierzątka, przedmioty, zjawiska i baw się razem z nim: Show me… a duck! A lion! A car! A fairy! A dinosaur! A train! Show me… stars! A tree! A flower! A storm! Show me… snow! Rain! Wind!
Możliwości jest bez liku, tyle, ile zdołacie wspólnie wymyślić!
Wariacje
Rodzice doskonale wiedzą, że pokazywanie i odgrywanie ról to dla dzieci świetna zabawa, ale jeszcze większej atrakcyjności dodadzą jej rekwizyty. I nie musi to być nic “wymyślnego”, często wystarczy np. duża zwiewna chusta, durszlak, drewniana łyżka, pasek w roli ogona, rajstopki w roli uszu… Dlaczego z perspektywy nauki języka obcego warto wykorzystać rekwizyty? Ponieważ dzięki nim dziecko intensywniej przeżywa daną zabawę i mocniej się w nią angażuje. Najlepiej pamiętamy informacje, które są nam przekazywanie podczas przeżyć wzbudzających w nas jak najlepsze emocje i uczucia. Im bardziej pozytywnie maluch przeżywa doświadczenie, tym lepiej nowe słowa zapadną mu w podświadomość.
Inspiracje – kliknij i sprawdź inne sposoby na naukę angielskiego dla dzieci przez ruch
Jeśli masz swoje sprawdzone sposoby na wykorzystanie gestów i ruchu w nauce angielskiego z dziećmi w wieku 1-2 lata – podziel się! Każdy nowy patent jest dla mnie cenny 🙂