Pirates free printable flashcards

Cudownie, że jesteś! Poniżej znajdziesz pirackie karty obrazkowe (Pirates – free printable flashcards). Stanowią one fragment pakietu Peter Pan – angielski z multisensoryczną baśnią.

Poniżej znajdziesz karty do pobrania, gry, aktywności i pomysły, które wykorzystasz do:

  • wprowadzenia i utrwalenia słownictwa związanego z piratami,
  • zabaw multisensorycznych utrwalających słownictwo,
  • gry w bombę,
  • zabawy w ciastolinowe zgadywanki,
  • pracy z multisensoryczną baśnią Peter Pan (click!).

Jak się bawić?

  • Wydrukuj karty i zalaminuj je.

Co pirat zgubił w piasku?

  • Schowaj karty w pudełku i nasyp na nie trochę grochu / żółtych kuleczek z bibuły (udających piasek).
  • Pokaż dzieciom kartę przedstawiającą pirata, przedstaw go i powiedz, że zgubił w piasku swoje rzeczy.
  • Odgrywaj mimiką i gestami uczucia zmartwionego (lub zezłoszczonego) pirata i poproś dzieci, by pomogły mu odnaleźć to, co zgubił:

I am a pirate, what a shock!

Can you find what I have lost?

  • Zapraszaj po kolei dzieci do pudełka z “piaskiem”; za każdym razem, gdy jedno z dzieci odnajdzie ukrytą w “piasku” kartę, dodaje przedmiot do listy rzeczy należących do pirata – wszystkie dzieci powtarzają:

I am a pirate, what a shock!

A ship, a flag, a hook (…) – that’s what I’ve got!

If you want to be a pirate…

  • Zaśpiewaj z dziećmi piosenkę, ilustrując ją ruchem:

The pirate has got… a bomb!

  • Usiądź z dziećmi w kole i rozłóż karty obrazkkowe, jednocześnie powtarzając słownictwo.
  • Odwróć karty obrazkami do podłogi (raz jeszcze powtarzając słownictwo).
  • Dzieci kolejno wymieniają rzeczy pirata, a następnie starają się odnaleźć wymienioną przez siebie rzecz: The pirate has got a sword / an eye patch /… .
  • Gdy po odwróceniu na obrazku znajduje się bomba, dzieci wyskakują do góry i kładą się na dywanie (jak przy eksplozji); następnie, wszystkie karty zostają wymieszane i gra zaczyna się od nowa.
  • *Możesz pominąć wyskakiwanie do góry, jeśli po ‘eksplozji ruchowe’ trudno jest ponownie zasiąść w kole i skupić się na grze – wówczas ‘eksplozja’ może nastąpić wyłącznie wśród kart!

Ciastolinowe zgadywanki

  • Rozdaj dzieciom obrazki / wyrazy oraz ciastolinę.
  • Dzieci mogą pracować w parach lub trójkach.
  • Zadaniem dzieci jest wykleić obrazki po konturach lub wypełnić kontury wyrazów.
  • Po skończonej pracy, ochotnicy zamykają oczy i starają się po dotyku rozpoznać, jaki obrazek / wyraz znajduje się na karcie.
  • *Przygotowanie tej aktywności może zająć więcej czasu w grupach młodszych dzieci, które jeszcze nie są bardzo sprawne motorycznie – możesz wówczas podzielić zabawę na dwa zajęcia (najpierw przygotowanie i powtarzanie słownictwa, a na kolejnych zajęciach rozpoznawanie po kształcie).

Have fun!

Chcę te karty obrazkowe! (klik!)

… baw się dobrze, ucz z przyjemnością! Hugs, Ewa

Angielskie Bajanie