Pirates free printable flashcards
Cudownie, że jesteś! Poniżej znajdziesz pirackie karty obrazkowe (Pirates – free printable flashcards). Stanowią one fragment pakietu Peter Pan – angielski z multisensoryczną baśnią.
Poniżej znajdziesz karty do pobrania, gry, aktywności i pomysły, które wykorzystasz do:
- wprowadzenia i utrwalenia słownictwa związanego z piratami,
- zabaw multisensorycznych utrwalających słownictwo,
- gry w bombę,
- zabawy w ciastolinowe zgadywanki,
- pracy z multisensoryczną baśnią Peter Pan (click!).
Jak się bawić?
- Wydrukuj karty i zalaminuj je.
Co pirat zgubił w piasku?
- Schowaj karty w pudełku i nasyp na nie trochę grochu / żółtych kuleczek z bibuły (udających piasek).
- Pokaż dzieciom kartę przedstawiającą pirata, przedstaw go i powiedz, że zgubił w piasku swoje rzeczy.
- Odgrywaj mimiką i gestami uczucia zmartwionego (lub zezłoszczonego) pirata i poproś dzieci, by pomogły mu odnaleźć to, co zgubił:
I am a pirate, what a shock!
Can you find what I have lost?
- Zapraszaj po kolei dzieci do pudełka z “piaskiem”; za każdym razem, gdy jedno z dzieci odnajdzie ukrytą w “piasku” kartę, dodaje przedmiot do listy rzeczy należących do pirata – wszystkie dzieci powtarzają:
I am a pirate, what a shock!
A ship, a flag, a hook (…) – that’s what I’ve got!
If you want to be a pirate…
- Zaśpiewaj z dziećmi piosenkę, ilustrując ją ruchem:
The pirate has got… a bomb!
- Usiądź z dziećmi w kole i rozłóż karty obrazkkowe, jednocześnie powtarzając słownictwo.
- Odwróć karty obrazkami do podłogi (raz jeszcze powtarzając słownictwo).
- Dzieci kolejno wymieniają rzeczy pirata, a następnie starają się odnaleźć wymienioną przez siebie rzecz: The pirate has got a sword / an eye patch /… .
- Gdy po odwróceniu na obrazku znajduje się bomba, dzieci wyskakują do góry i kładą się na dywanie (jak przy eksplozji); następnie, wszystkie karty zostają wymieszane i gra zaczyna się od nowa.
- *Możesz pominąć wyskakiwanie do góry, jeśli po ‘eksplozji ruchowe’ trudno jest ponownie zasiąść w kole i skupić się na grze – wówczas ‘eksplozja’ może nastąpić wyłącznie wśród kart!
Ciastolinowe zgadywanki
- Rozdaj dzieciom obrazki / wyrazy oraz ciastolinę.
- Dzieci mogą pracować w parach lub trójkach.
- Zadaniem dzieci jest wykleić obrazki po konturach lub wypełnić kontury wyrazów.
- Po skończonej pracy, ochotnicy zamykają oczy i starają się po dotyku rozpoznać, jaki obrazek / wyraz znajduje się na karcie.
- *Przygotowanie tej aktywności może zająć więcej czasu w grupach młodszych dzieci, które jeszcze nie są bardzo sprawne motorycznie – możesz wówczas podzielić zabawę na dwa zajęcia (najpierw przygotowanie i powtarzanie słownictwa, a na kolejnych zajęciach rozpoznawanie po kształcie).
Have fun!
You must be logged in to post a comment.