Dzień Mamy – karty pdf do druku
- wprowadzenia i utrwalenia słownictwa na Dzień Mamy (Mother’s Day),
- zabaw multisensorycznych utrwalających słownictwo na Dzień Mamy (Mother’s Day),
- gier na na Dzień Mamy (Mother’s Day),
- tworzenia historii i opowiadania o tym jak dzieci spędzają Dzień Mamy (Mother’s Day).
Jak się bawić? Oto 6 aktywności, które możesz wykorzystać z pakietem Mother’s Day Story:
- Wydrukuj karty, wytnij i zalaminuj je.
Brother John Intro
- Wprowadź słownictwo na kartach obrazkowych. Możesz wykorzystać wybrane karty, by ograniczyć liczbę nowych słów i wyrażeń.
- Wykorzystaj melodię Panie Janie, by wprowadzić słownictwo: śpiewaj słowa lub wyrażenia i zachęcaj dzieci do powtarzania ich do tej melodii. Możesz też rapować.
- Przy każdym powtórzeniu zmieniaj głos, by zaskoczyć dzieci i urozmaicić aktywność – ich zadaniem jest naśladować różne rodzaje intonacji, tempa, itp.
- Powtórz słownictwo kilka razy.
Mummy says, Daddy says… RAP
- Zaśpiewaj z dziećmi piosenkę, ilustrując ją ruchem:
Find your story
- Umieść karty obrazkowe i / lub wyrazowe w różnych miejscach w sali.
- *Podziel dzieci na pary / grupy.
- Daj każdej parze / grupie po jednej karcie My story.
- Dzieci starają się odnaleźć obrazki i / lub karty wyrazowe odpowiadające obrazkom znajdującym się na ich kartach My story.
Let’s tell a Mother’s Day Story
- Gdy wszystkie karty obrazkowe i / lub wyrazowe zostaną zebrane, usiądź z dziećmi w kole.
- Zbierz karty My story; wylosuj jedną i opowiedz dzieciom historię Dnia Mamy, np.: On Mother’s Day, we play ball, drink lemonade, eat popsickles, put on the sun screen and take a photo with mum.
- Dzieci trzymające odpowiednie karty ilustrujące opowiadaną historię, układają je na dywanie we właściwej kolejności.
Mark your story
- Siedząc z dziećmi w kole, ponownie przypomnij słownictwo, powtarzając je z dziećmi.
- *By utrudnić ćwiczenie możesz odwrócić karty obrazkami do dołu (ponownie powtarzając słownictwo) – powiedz dzieciom, by skupiły się na zapamiętywaniu umiejscowienia kart.
- Podziel dzieci na grupy i każdej daj jedną z kart My story.
- Oznacz każdą z grup kolorem – daj dzieciom pompony w tych samych kolorach do oznaczania ich kart.
- Rzucaj kostką z kolorowymi ściankami lub losuj kolorowe pompony / karteczki: What colour is it? Red. Who’s got red?
- Dzieci z grupy oznaczonej wylosowanym kolorem umieszczają swój pompon na karcie odpowiadającej ich historyjce z zestawu My story: Put a pompom on one of the cards.
- Wszystkie dzieci nazywają kartę: What do you do on Mother’s Day? We take a photo with mum. We put on sun screen with mum.
What’s missing?
- Pokazuj dzieciom karty What’s missing?
- Dzieci pokazują pasujące karty i nazywają czynności, np.: What’s missing here? Yes, – we play the guitar.
Have fun!
Chcę te karty obrazkowe! (klik!)
… baw się dobrze, ucz z przyjemnością! Hugs, Ewa
Subscribe to continue reading
Subscribe to get access to the rest of this post and other subscriber-only content.
You must be logged in to post a comment.