Kurs angielskiego dla dzieci

Jak wybrać kurs językowy dla dziecka?

Jak wybrać kurs angielskiego dla dziecka?

Rodzicu! Wrzesień się kończy... Czy zrobiłeś wszystko, co mogłeś?... Przyznaj się. Czy znaleźliście te jedyne i niepowtarzalne zajęcia dodatkowe? Takie, które łączą najlepszą: jakość, lokalizację, i cenę? I żeby dzieciom się podobały, i żeby dzięki nim stały się jeszcze mądrzejsze...

Jeśli nadal nie wiesz, jak wybrać kurs angielskiego dla Twojego dziecka, znajdziesz tu listę pytań, dzięki której szybko rozwiejesz wątpliwości podczas podejmowania decyzji. Aczkolwiek...

Jeśli wolisz bardzo dogłębnie zbadać temat, oto wskazówki, które powinny przeprowadzić Cię przez dżunglę pojawiających się możliwości.

1. Zapisz się na lekcję próbną.

Większość szkół językowych oferuje możliwość bezpłatnego udziału w co najmniej jednej lekcji pokazowej (próbnej). To najlepszy sposób na sprawdzenie, jak wygląda szkoła, oraz kto prowadzi zajęcia i jakie ma podejście do nauczania oraz - uwaga, uwaga - do dzieci ;). Możesz też dzięki temu stwierdzić, czy metody nauczania przyjęte na tych właśnie zajęciach językowych odpowiadają oczekiwaniom Twoim i Twej pociechy. Dlatego, jeśli macie już na oku jedno lub więcej obiecujących miejsc, szybko! Pytajcie o lekcje próbne.

2. Sprawdź sale i wyposażenie.

Odpowiednio wyposażone i przystosowane do potrzeb dzieci sale dydaktyczne świadczą o dużej świadomości tego, kim są uczący się w nich mali poligloci. Im młodsze dzieci biorą udział w zajęciach, tym bardziej należy zadbać o ich bezpieczeństwo i odpowiednio przygotowane materiały.

Szkoła na pierwszy (i kolejny...) rzut oka powinna sprawiać wrażenie przyjaznej, przestrzennej i uwzględniającej dziecięce poczucie estetyki. Ponadto, warto obejrzeć salę i jej wyposażenie pod kątem bezpieczeństwa i przystosowania do potrzeb ruchliwych w tym wieku dzieci (każde z Was wie, że nie ma szans, aby usiedziały zbyt długo w jednym miejscu... no, chyba, że zajmują się akurat czymś bardzo inspirującym i - zazwyczaj - tym, czym nie chcielibyśmy, by się zajmowały...).

Czy meble są w odpowiednim rozmiarze? Czy mają zaokrąglone brzegi? W sali dydaktycznej powinno być sporo miejsca na zabawy ruchowe, a także dywan, by dzieci mogły chodzić po sali bez bucików i siadać na nim.

Pomoce dydaktyczne powinny być dobrane w sposób uwzględniający wiek ich użytkowników i umożliwiający jak największą aktywizację języka obcego.

Najmłodsze dzieci będą zatem miały do dyspozycji duże i miękkie akcesoria, zabawki, które można łatwo i bezpiecznie złapać. Dla starszych dzieci mogą to być zarówno większe, jak i mniejsze pomoce, które wymagają większej sprawności manualnej i skupienia. W obu grupach wiekowych mogą to być odpowiednio dobrane wszelkiego rodzaju zabawki, pluszaki, klocki, puzzle, książki, piłki, jak również przedmioty codziennego użytku.

Przeczytaj jak uczyć angielskiego najmłodsze maluchy: Gdy mam roczek-dwa

3. Wejdź na zajęcia pokazowe!

Obserwuj zajęcia lub bierz w nich udział (tak, tak, obudź w sobie dziecko!), aby zobaczyć, jak lektor pracuje z młodzieżą. Każda lekcja próbna lub pokazowa powinna pokazywać wachlarz metod, technik, oraz najlepszych praktyk wykorzystywanych w trakcie kursu językowego. Ważne jest, by sposoby te były różnorodne, ciekawe dla dzieci, aktywizowały je językowo i dość często się zmieniały. 

4. Poszukaj (złotej) metody

Prawda o złotej metodzie nauczania języka obcego jest taka, że... nie ma tej jednej jedynej. Kluczem do sukcesu (szczególnie na tak wczesnym etapie edukacyjnym) jest urozmaicanie technik nauczania i dostosowywanie ich do młodych uczniów. Sposoby pracy na zajęciach z dziećmi powinny być dostosowane do:

  • aktualnego etapu rozwoju młodych uczniów (każde dziecko w grupie znajduje się w nieco innym momencie rozwojowym),
  • ich indywidualnych predyspozycji (każde dziecko uczy się najlepiej w trochę inny sposób),
  • dynamiki w grupie (na każdych zajęciach inna metoda pracy może okazać się skuteczna, z uwagi na niezależne okoliczności – choćby pogodę czy poziom energii dzieci).

W związku z powyższym, na niemal każdych zajęciach powinny znaleźć się:

  • aktywności ruchowe, manualne, muzyczne,
  • ciekawe pomoce wizualne,
  • zabawy aktywizujące trzy główne kanały percepcji (wzrokowy, słuchowy, ruchowy), oraz, jeśli to możliwe – dwa pozostałe zmysły (smak, węch).

A wszystko po to, by zrealizować podstawowe cele zajęć języka obcego:

  • osłuchiwanie się z językiem,

  • uczenie się nowego słownictwa,

  • wdrażanie do aktywnego porozumiewania się w obcym języku.

5. Wpadnij czasem zobaczyć zajęcia w ciągu roku.

Jeśli należysz do grona rodziców-szczęśliwców, którym udało się odnaleźć tę jedną, jedyną szkołę, kurs, lektora – gratulujemy! I... zachęcamy do odwiedzania dziecka na zajęciach, „podglądania” go podczas lekcji i stałego kontaktu z lektorem.

Wielu nauczycieli z pasją oczekuje współpracy z rodzicami i chętnie podpowiada, jak pomóc dziecku jeszcze efektywniej rozwijać językową wiedzę poza zajęciami. Świetnym sposobem jest utrzymywanie kontaktu za pomocą poczty elektronicznej. Nie do przecenienia jest również tzw. ocena opisowa wraz z informacjami o przerabianym materiale, którą rodzic powinien otrzymać co najmniej dwa razy w roku. Warto zatem zapytać o formę kontaktu i otrzymywania informacji o procesie nauczania Twojego dziecka jeszcze przed dokonaniem wyboru kursu językowego.

Powodzenia, niech moc będzie z Wami!

Co o tym myślisz?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Subskrybcja wartościowych treści