Angielskie Bajanie

Angielskie Bajanie

Wiedza Rozwój Zabawa

Angielskie Bajanie
  • BLOG
  • Audiobajanie – audiobooki dla dzieci
  • DLA DZIECI i RODZICÓW
    • Angielskie bajki i piosenki. Wielki bank tematyczny.
    • Bajki i piosenki
    • Nauka przez sen
    • Bajki usypianki na dobranoc
    • Bajki – słuchowiska dla dzieci
    • Za wcześnie na naukę?
    • Zabawy językowe
      • Roczek – dwa
      • Angielski dla dzieci w przedszkolu
    • Do pobrania
    • English vocabulary. Ile znasz słów po angielsku?
  • Dla nauczyciela
    • Materiały do pobrania | Downloadable materials
    • Kiedy dzieci naprawdę uczą się angielskiego w przedszkolu
    • Aktywna komunikacja w przedszkolu
    • Działaj na zmysły. Podejście multisensoryczne a angielski dla dzieci
    • Proste zabawy ruchowe po angielsku do powtórki słownictwa
    • E-inspiracje: My best online resources.
  • Spis treści 📖
  • Newsletter
    • Polityka prywatności
  • Szkolenia
  • Bajaniowy Sklep | Shop

Kredki na 20 sposobów

[extoc]

Kredki

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę, kolorowe kredki bardzo lubią mnie!

W sieci (inspiracji)

Zaczęło się w marcu, od wiosennej sieci inspiracji (więcej: Wiosna w sieci inspiracji). Miało być regularnie, a jest… spontanicznie

Firanka natchnęła mnie, by zająć się łatwo dostępnymi przedmiotami, które możemy wykorzystać na wiele, nie do końca oczywistych, sposobów – w roli pomocy dydaktycznych. Proste, uniwersalne, ale też zaskakujące rozwiązania skupiające uwagę dzieci (na dłużej) – uwielbiam.

Poniżej znajduje się 20 pomysłów na wykorzystanie kredek podczas nauki angielskiego w przedszkolu, szkole, w domu. W tworzeniu tej bazy pomogły wspaniałe: Aneta Ratajek oraz Beata Brożek – ich cudowne pomysły wyróżniają się (nie tylko) kolorem 😉 Ogromnie dziękuję za tą tematyczną burzę mózgów i nieustające inspiracje w naszej metodycznej grupie! 🎕

Kolory i liczebniki

Zacznijmy od tych najbardziej oczywistych:

  • wprowadzamy nazwy kolorów za pomocą kredek (pokazujemy, rysujemy),
  • porządkujemy kredki wg koloru: układamy je w zbiorach na dywanie, wrzucamy do pudełek lub worków w określonych kolorach, umieszczamy w pobliżu przedmiotów w tych samych kolorach, itd.
  • liczymy je wszystkie lub tylko te w określonych kolorach,
  • tworzymy zbiory o określonej liczbie kredek,
  • układamy ciągi kolorów,
  • umieszczamy kredki w kulkach z plasteliny (ciastoliny) tego samego koloru (można w ten sposób też zrobić jeże w ramach tematyki jesiennej lub leśnej), https://goo.gl/images/Td3J47
  • układamy tęczę z kredek,
  • mierzymy długości i odległości kredkami (How many crayons are there between the chair and the table / Ania and Staś?)

 

zabawy z kredkami

Litery i figury

  • układanie kształtów i liter,
  • podkładamy pod kartkę przedmioty o różnej fakturze (sztruks, serwetki) i kolorujemy; następnie możemy wyciąć różne kształty i stworzyć kolaże na zadany temat (źródło: click).

Punkty dla drużyn

  • punkty dla drużyn – zbieramy do pudełeczek i podliczamy na koniec zabawy.
Spinner

Utrwalanie słownictwa i struktur językowych

  • rozkładamy obrazki w okręgu i umieszczany kredkę w środku, po czym kręcimy nią. Dzieci mówią, co wskazała.
  • prosimy dzieci, by umieszczały kredki we właściwych kolorach na odpowiednich częściach ciała, we właściwych miejscach sali (prepositions of place) lub wymienionych obrazkach (Put the pink crayons on your legs / the car / under the table!),
  • tworzymy spinnery (wycinamy koła z grubszego papieru, rysujemy na nich obrazki lub wpisujemy wyrazy, środek przekłuwamy i umieszczamy w nim kredkę),
  • układamy kredki wg wielkości / długości (short / long; shorter / the shortest; longer / the longest),
  • gramy w bierki: kiedy uda się wyciągnąć ze stosu jedną kredkę bez poruszania innych, odkrywamy kartę obrazkową / wyrazową, nazywamy ją lub układamy zdania / pytania.

Rysowanie trochę inaczej

  • rysujemy z zasłoniętymi oczami (jedna osoba dyktuje, co rysować na podstawie wylosowanego obrazka lub własnego pomysłu),
  • rysujemy wspólne dzieło na zadany temat, ale każdy rysuje inny element kompozycji (można w ten sposób stworzyć plakat tematyczny powtórek i powieszenia w sali),
  • siedzimy w kółeczku i każda osoba kolejno dorysowuje własny element do rysunku na zadany temat – ma na to 30 sekund.

Odkrywanie słownictwa

To zabawa stara jak świat, ale niedawno odkryłam ją na nowo i zachwyciłam się jej potencjałem na zajęciach językowych.

Materiały: białe kredki świecowe lub świeca, papier, farby.

  • Na papierze rysujemy obrazki ilustrujące potrzebne nam słownictwo.
  • Dzieci malują kartki na dowolne kolor, pokrywając całe arkusze.
  • Odkrywamy ukryte elementy i wspólnie je omawiamy.

Twój pomysł

_______________________________________________________________

Więcej o holistycznej i multisensorycznej nauce angielskiego dla dzieci znajdziesz na fejsbuku!

Polub Angielskie Bajanie na FB ♡ Dołącz do grupy Angielskie Bajanie – metodyka nauczania dzieci języków obcych.

Subskrybuj Angielskie Bajanie na YouTube ♡ autorskie rymowanki, gry i piosenki do nauki angielskiego dla dzieci

Pakiet do nauki angielskiego z bajką Jaś i Łodyga Fasoli (Jack & the Beanstalk)

Pakiet do nauki angielskiego z bajką Złotowłosa i Trzy Misie (Goldilocks & the Three Bears)

Złotowłosa i Trzy Misie – bajka polsko-angielska i karty obrazkowe

Feed me!

Pakiet do nauki angielskiego z bajką Jaś i Małgosia – Hansel & Gretchen

Healthy or unhealthy?

Jaś i Małgosia – szkolenie z pracy z baśnią multisensorycznie

Jaś i Małgosia – kukiełki do wydruku – Hansel and Gretchen cut-out puppets

Angielska Bajeczka You Tube Easter Bunny in Spring

Pakiet do nauki angielskiego z bajką Trzy Małe Świnki – Three Little Pigs

Post navigation

Proste zabawy ruchowe po angielsku do powtórki słownictwa → ← Podróże w nieznane – bajka dla dzieci

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Newsletter

Dołącz do wydarzenia

Nie odnaleziono wydarzeń!
Powered by WordPress | theme Dream Way