Kredki na 20 sposobów

kredki

Kredki

Kolorowe kredki w pudełeczku noszę, kolorowe kredki bardzo lubią mnie!

W sieci (inspiracji)

Zaczęło się w marcu, od wiosennej sieci inspiracji (więcej: Wiosna w sieci inspiracji). Miało być regularnie, a jest... spontanicznie

Firanka natchnęła mnie, by zająć się łatwo dostępnymi przedmiotami, które możemy wykorzystać na wiele, nie do końca oczywistych, sposobów - w roli pomocy dydaktycznych. Proste, uniwersalne, ale też zaskakujące rozwiązania skupiające uwagę dzieci (na dłużej) - uwielbiam.

Poniżej znajduje się 20 pomysłów na wykorzystanie kredek podczas nauki angielskiego w przedszkolu, szkole, w domu. W tworzeniu tej bazy pomogły wspaniałe: Aneta Ratajek oraz Beata Brożek - ich cudowne pomysły wyróżniają się (nie tylko) kolorem 😉 Ogromnie dziękuję za tą tematyczną burzę mózgów i nieustające inspiracje w naszej metodycznej grupie! 🎕

Kolory i liczebniki

Zacznijmy od tych najbardziej oczywistych:

  • wprowadzamy nazwy kolorów za pomocą kredek (pokazujemy, rysujemy),
  • porządkujemy kredki wg koloru: układamy je w zbiorach na dywanie, wrzucamy do pudełek lub worków w określonych kolorach, umieszczamy w pobliżu przedmiotów w tych samych kolorach, itd.
  • liczymy je wszystkie lub tylko te w określonych kolorach,
  • tworzymy zbiory o określonej liczbie kredek,
  • układamy ciągi kolorów,
  • umieszczamy kredki w kulkach z plasteliny (ciastoliny) tego samego koloru (można w ten sposób też zrobić jeże w ramach tematyki jesiennej lub leśnej), https://goo.gl/images/Td3J47
  • układamy tęczę z kredek,
  • mierzymy długości i odległości kredkami (How many crayons are there between the chair and the table / Ania and Staś?)

 

zabawy z kredkami

Litery i figury

  • układanie kształtów i liter,
  • podkładamy pod kartkę przedmioty o różnej fakturze (sztruks, serwetki) i kolorujemy; następnie możemy wyciąć różne kształty i stworzyć kolaże na zadany temat (źródło: click).

Punkty dla drużyn

  • punkty dla drużyn - zbieramy do pudełeczek i podliczamy na koniec zabawy.

Utrwalanie słownictwa i struktur językowych

  • rozkładamy obrazki w okręgu i umieszczany kredkę w środku, po czym kręcimy nią. Dzieci mówią, co wskazała.
  • prosimy dzieci, by umieszczały kredki we właściwych kolorach na odpowiednich częściach ciała, we właściwych miejscach sali (prepositions of place) lub wymienionych obrazkach (Put the pink crayons on your legs / the car / under the table!),
  • tworzymy spinnery (wycinamy koła z grubszego papieru, rysujemy na nich obrazki lub wpisujemy wyrazy, środek przekłuwamy i umieszczamy w nim kredkę),
  • układamy kredki wg wielkości / długości (short / long; shorter / the shortest; longer / the longest),
  • gramy w bierki: kiedy uda się wyciągnąć ze stosu jedną kredkę bez poruszania innych, odkrywamy kartę obrazkową / wyrazową, nazywamy ją lub układamy zdania / pytania.

Rysowanie trochę inaczej

  • rysujemy z zasłoniętymi oczami (jedna osoba dyktuje, co rysować na podstawie wylosowanego obrazka lub własnego pomysłu),
  • rysujemy wspólne dzieło na zadany temat, ale każdy rysuje inny element kompozycji (można w ten sposób stworzyć plakat tematyczny powtórek i powieszenia w sali),
  • siedzimy w kółeczku i każda osoba kolejno dorysowuje własny element do rysunku na zadany temat - ma na to 30 sekund.

Odkrywanie słownictwa

To zabawa stara jak świat, ale niedawno odkryłam ją na nowo i zachwyciłam się jej potencjałem na zajęciach językowych.

Materiały: białe kredki świecowe lub świeca, papier, farby.

  • Na papierze rysujemy obrazki ilustrujące potrzebne nam słownictwo.
  • Dzieci malują kartki na dowolne kolor, pokrywając całe arkusze.
  • Odkrywamy ukryte elementy i wspólnie je omawiamy.

Twój pomysł

_______________________________________________________________

Co o tym myślisz?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Subskrybcja wartościowych treści